fredag 26. februar 2016

Min venn i mørket

Jeg har et lesebrett - en Kindle Paperwhite.  Den bruker jeg til å lese ebøker, naturligvis. Den har et behagelig innebygget lys som gjør at jeg kan lese om kvelden eller om natten hvis jeg ikke får sove og på dårlig opplyste hotellrom.

Jeg er mest glad i papirbøker.  Linn Ullmann hadde jeg ikke likt å lest som ebok, det var en bok jeg måtte bla litt i - frem og tilbake. Jeg har med mange papirbøker i ferien.

Men med lesebrettet vet jeg at jeg aldri blir tom for bøker - hvilken skrekk og gru! Så kan jeg jo samkjøre med mobilen også.  Den kan jeg jo dra frem overalt!  Når jeg venter på bussen, hvis jeg er alene på bytur og tar en kopp kaffe for å nevne noe.  Jeg var godt igang med Butcher's Crossing når vi reiste fra Norge - den ble jeg jo ferdig med.  Så hadde jeg lastet ned Alfred Hauges Mysterium.  Jeg lurer på om den kom som en gratisutgave i forbindelse med Alfred Hauge-jubileet i fjor? Jeg har i alle fall begynt på den nå, det er en liten flis av en bok, ganske merkelig.  Kommer tilbake til den! Jeg har et par andre Kindlebøker lastet ned også - og så er det jo et hav å ta av der ute!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar